Voordeel van wachten is dat je alvast een stuk van het dagverslag kan typen. We staan nl. te wachten bij Horseshoe Bay (West-Vancouver) voor de overtocht naar Langdale (richting Sunshine Coast).
Om ongeveer half tien zijn we vertrokken van de camping. Het is prachtig weer en hebben heerlijk ontbeten in het zonnetje. We rijden de Sea to Sky Highway af (voor ons is het dus Sky to Sea). Via Garibaldi PP met diverse uitzichtspunten stoppen we in Squamish om koffie te drinken, boodschappen te doen en te tanken. We zitten nu midden in het grondgebied van de First Nations. Teksten op verkeersborden worden in twee talen weergegeven (Engels en van de First Nations, oftewel de Indianen). We maken nog een stop in Shannon Falls PP waar we een korte wandeling naar de waterval maken. Inmiddels staan we dus in Horseshoe Bay. We kwamen aan toen de boot bijna ging vertrekken. Er wordt gezegd dat we waarschijnlijk niet met deze boot mee kunnen. We rekenen $100 af, draaien de gaskraan dicht (verplicht op de boot) en sluiten aan in de rij. Als de rij in beweging komt kunnen wij helaas niet rijden omdat de chauffeur van de auto voor ons niet in de buurt is. Een vrachtwagen die achter ons staat rijdt achteruit en sluit voor de stilstaande auto aan in de rijd. Wij doen hetzelfde maar staan inmiddels achter de vrachtwagen in plaats van ervoor. We zeggen nog tegen elkaar: het zal toch niet zo zijn dat die vrachtwagen wel mee kan en wij niet. Je raadt het al: zo gebeurt het inderdaad. Wij staan inmiddels helemaal vooraan in de rij maar kunnen niet meer mee. Gelukkig duurt het slechts 2,5 uur voor de volgende boot vertrekt....... :-(
We lopen het dorpje Horseshoebay in maar we zien allerlei boten komen en gaan en voelen ons niet helemaal op het gemak. We besluiten dus maar om in ons beest te wachten. We hebben in ieder geval ruim de tijd om te lunchen. Met een dichte gaskraan kunnen we helaas geen koffie/thee zetten. Omdat het toch wel lang duurt draaien we de gaskraan toch nog maar even open om thee te zetten. We lezen wat en Bert doet nog een power-nap. Ook het bed hebben we nl. altijd bij ons.
De overtocht (Howe Sound) duurt slechts 40 minuten en we zien wel hoe ver we dan nog rijden voor we een camping opzoeken. Er zijn er zo te zien genoeg.
Als we de boot op gaan trekt de lucht helemaal dicht. Opmerkelijk gegeven: we hebben al 2 weken mooi weer en uitgerekend als we de Sunshine Coast bereiken gaat het regenen! Op de boot komen de gevoelens van de vroegere veren Kruiningen-Perkpolder en Vlissingen-Breskens weer boven. Alleen daar hoefde je meestal maar een uur te wachten als je niet meer mee kon.
Aan boord is genoeg te eten en te drinken en er is zelfs een heuse winkel. Verder is ook het toeristenbureau van de Sunshine Coast om ons van informatie en folders te voorzien. Helaas is door het slechte weer het uitzicht zeer beperkt.
We rijden vanaf de boot een stukje door tot Sechelt. We besluiten om eerst maar ergens wat te eten. Het wordt Ricky's Grill. Na het eten lopen we bij de buren (Starbucks) binnen voor een dubbele espresso. Het is inmiddels weer droog. We besluiten om bij Sechelt de Bayside camping op te zoeken. Deze ligt aan de Porpoise Bay. Het is een kleinschalige camping (52 plaatsen), zeer mooi en rustig gelegen in het bos. Als we aankomen (19 uur) is het kantoor al gesloten. We zoeken zelf een plekje op. Er zijn er naar schatting slechts 10 bezet. We melden ons morgenochtend wel. Morgen nog ongeveer 75 km tot de volgende ferry en daarna nog ongeveer 60 km tot Lund waar we de camping en het kajakken hebben besproken.
Het wordt niet warm maar het lijkt de komende dagen wel droog te blijven. Hopelijk geldt dat ook voor het kajakken.
Gereden km: 145 (totaal 1870 km)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten